Conversie optimaliseren met conversie optimalisatie

conversieDe conversie optimaliseren is een manier om je omzet eenvoudig te verdubbelen en zelfs te maximaliseren. Vaak is het een zeer onderschatte factor bij websites, maar ook bij webshops. Je hebt een webshop of website aangemaakt om spullen te gaan verkopen of klanten offertes te laten aanvragen. Het enige waar je tegen aanloopt is dat eigenlijk niemand deze stap neemt of slechts 1% van de bezoekers. Je trekt misschien wel 1.000 bezoekers per maand, maar slechts 1% besluit iets te kopen. Dit betekend dat er iets mis is aan je website of webshop, waardoor klanten besluiten om niets te kopen. Door dit probleem op te lossen of weg te halen kan je ineens van je bezoekende klanten ook betalende klanten maken. Door conversie optimalisatie kan je omzet van 1% op 1.000 klanten groeien naar 2 of misschien wel 10% per 1.000 klanten. Dit alles zonder extra bezoekers naar je website te trekken.

Conversie optimaliseren helpt je om de concurrentie een stap voor te zijn

Vaak probeer je op je concurrentie in te spelen door lagere prijzen aan te bieden of meer bezoekers te trekken. Ondanks dat je concurrentie duurder is en minder bezoekers trekt ligt de omzet daar hoger. Maar hoe is het mogelijk dat de omzet toch hoger ligt? In de praktijk blijkt vaak dat er iets verkeerds is aan je website. Om dit te ontdekken moet je echt in het brein kruipen van je klanten. Soms is het iets groots zoals het ontbreken van duidelijke contact informatie. Maar het kan ook iets kleins zijn zoals het ontbreken van de verzendkosten op de homepage of een bepaald kleurgebruik. Met conversie optimaliseren wordt er in het brein van de klant gekropen en worden er oplossingen geboden.

Schakel een specialist in om je omzet te verhogen

Wij adviseren om met conversie optimaliseren altijd een specialist in te schakelen. Een specialist kan precies aangeven waar bezoekers tegenaan lopen. Ze gebruiken hier soms ook speciale software voor om het gedrag van een bezoeker te bekijken. Wanneer besluiten ze om een website te verlaten en toch geen aankopen in jouw shop te doen? Dit soort vragen worden vaak beantwoord door een specialist in conversie optimaliseren. Een specialist denkt vanuit een psychisch oogpunt na over wat de klant precies doet en maakt hiervan handig gebruik.

Kleine aanpassingen maken een groot verschil

Bij conversie optimaliseren gaat het soms om zeer kleine aanpassingen die werkelijk een groot verschil maken. Soms blijkt een knop om te bestellen niet goed op te vallen in de achtergrond van de website. Het aanpassen van de knop is een paar seconden werk en kan soms zorgen voor een omzet stijging van een paar procent. Het klinkt heel gek maar conversie optimaliseren gaat vaak om kleine aanpassingen die voor een blijvend resultaat zorgen. Vaak kosten deze aanpassingen vrijwel geen geld, maar geven ze wel het gewenste effect waar je naar opzoek bent. Schakel daarom vandaag nog een specialist in om jouw webshop te laten groeien.